Easy on

4 mei 2017 - Nairobi, Kenia

We zijn er, Afrika. Voor Sterre de eerste keer.
We kregen een warm welkom van de taxi chauffeur op de luchthaven van Nairobi nadat we drie kwartier op de bagage hebben gewacht.
Geduld werd op de proef gesteld want ook bij de safaricom winkel (om simkaarten te kopen) hebben we een uur moeten wachten. Direct geïntegreerd in de Afrikaanse lifestyle: easy on!

Khweza B&B was waar wij onze eerste nacht verbleven. Er werd meteen DEET gespoten en de klamboe's werden om het bed geschoven.
Voor Lisa waren er de bekende badslippers die in zo'n beetje iedere accommodatie staan, als ook de switch buiten debadkamer om een warme douche te hebben.

Khweza B&B        Dakterras Kwheza B&B
Lala salama (goodnight, weltrusten)

Na een kort nachtje (4 uuuur, students be like: no.) kregen wij om 6:40 uur een lekker ietswat Engels ontbijt bij de Rooftop bar.Scrambled eggs, bacon, chicken worstjes, thee, sapje en een fruitsalade. Sterre moest haar vegetarische goodwill even parkeren.

Ontbijtje om 6:30am

7:10 uur met de taxi van het Kwheza B&B naar het bus station.

Tijdens het schrijven van deze blog zitten we in de easy coach bus van Nairobi naar Eldoret. Ongeveer 12€ voor een ritje van 8uur (inclusief stop van 30-60 min), not bad!

Nairobi chaos     Nairobi - Eldoret   Busje vol Kenianen

Keep you updated!